Topics of the Week
We have completed the prototype of "FCC/CE countermeasure board" which we had ordered from a board factory in Japan, and shipped it to a factory in Malaysia.
ZTRINGS and STK DRUMMER UI are being brushed up.
ZTRINGS:
The steam (or something like it) generated from the liquid that is the source of the noise is slightly animated.
STK DRUMMER:
I want to represent an imaginary real machine.
I personally like this final design, even though it took some twists and turns from the draft.
Schedule for next week
We are planning to mount the parts on the FCC/CE countermeasure board at a factory in Malaysia. As soon as completed, we will send it to Japan by airmail.
The following dates are scheduled
Week of October 9: Parts are mounted on the board at the Malaysian factory. Upon completion, ship to Japan via airmail.
Week of Oct. 16th: Check the operation of the board. If all is well, we will make an appointment at the FCC/CE certification site in Japan and conduct the FCC/CE certification test (possibly the following week).
Mass production schedule and shipping schedule if FCC/CE certification test is passed
Week of October 16: 1st batch ordered, 1st batch of substrates manufactured
Week of November 6: Assembly of 1st batch begins and testing begins.
Assembly and inspection of the first batch will be completed and shipping will start in order.
We will proceed with development as fast as possible, but the schedule may change depending on the development status.
We will share the development status (events of the week and plans for the following week) on this blog every week from now on, so please subscribe to our newsletter on this site.
Today's Video
Today I experimented with SONICWARE's own sound engine, CUSTOM OSC.
The CUSTOM OSC engine can play sounds while switching between two different waveforms at arbitrary period.
For example, it is easy to "switch between a sine wave and a square wave every 1.5 cycles," and the unique "undulation" and "overtone" sound is interesting.
You can also adjust the DUTY of the waveform.
As is common with all ELZ_1 play engines, you can control the synth engine parameters with LFO and ENVELOPE.
In the case of CUSTOM OSC, you can experiment with a variety of sounds by modulating the switching cycle between two waveforms, waveform type, DUTY, PITCH, and more.
In today's experiment, I created a sound that would be suitable for nostalgic, chill music, chiptune, and dance music.
Depending on the settings, it may be suitable for various genres of music. Please take a look.
Thanks,
Yu Endo
今週の出来事
・日本の基板工場に発注していた「FCC/CE対策基板」の試作が完了しましたので、マレーシア工場に発送致しました。
・ZTRINGSとSTK DRUMMERのUIのブラッシュアップ行ってます。
ZTRINGSはノイズの元となる液体から生成された蒸気(のようなもの)を少しアニメーションさせます。
STK DRUMMERという架空の実機を表現したいと思っています。
草案から紆余曲折ありましたが、個人的にはこの最終デザイン好きです。
来週の予定
FCC/CE対策基板にマレーシアの工場で部品をマウント予定です。完了次第航空便で日本に送ります。
今後のスケジュール
10/9の週 マレーシア工場にて基板に部品をマウント。完了次第、航空便で日本に発送。
10/16の週 基板の動作チェック。問題なければ、日本にあるFCC/CE認証サイトを予約。FCC/CE認証試験を実施(場合により翌週になる可能性もあり)。
FCC/CE認証試験に合格した場合の量産日程および発送予定
10月16日の週 1stロット発注、1stロットの基板製造開始
11月6日の週 1stロットの組み立て開始、検査実施開始
組み立て、検査完了したものから順次発送開始
なるべく最速で開発が進むように進めますが、開発状況に応じて日程に変更が生じる可能性があります。
今後は、毎週、本ブログにて開発状況(その週の出来事と翌週の予定)をシェア致しますので、ぜひ本サイトのニュースレターのサブスクライブをお願いいたします。
本日の動画
今日は二つの異なる波形を任意の周期ごとに切り替えて鳴らすことのできるSONICWARE独自のサウンドエンジン「CUSTOM OSC」の実験をしました。
例えば「正弦波と矩形波を1.5周期ごとに切り替える」といったことが簡単に出来て、独特の「うねり」や「倍音感」が面白いです。
また、波形のDUTYを調整することもできます。
ELZ_1 playのどのエンジンも共通なのですが、LFOやENVELOPEでシンセエンジンパラメータをコントロールできます。
CUSTOM OSCの場合、2つの波形の切り替え周期や波形タイプ、DUTY、PITCHなどをモジュレーションして多彩なサウンド実験ができます。
今日の実験では、ノスタルジックでチルな音楽や、チップチューン、ダンスミュージックなどに合いそうなサウンドができました。
設定によっては様々なジャンルの音楽に合いそうです。
ぜひご覧になってください。
遠藤